Tatze MC-FLY
647,99 zł
Opis
W zestawie etui, 10 szpilek i klucz!
Maksymalna wydajność przy minimalnej wadze!
MC-FLY to najlżejszy pedał SPD do jazdy trailowej i enduro na rynku, zapewniający doskonały kontakt pedału z butem i dużą powierzchnię styku. Takie połączenie zapewnia maksymalną kontrolę nad rowerem.
Model MC-FLY jest kompatybilny z systemem SPD, a dzięki kątowi wypięcia 5° zapewnia wystarczającą swobodę ruchów dla aktywnego stylu jazdy, a dzięki kątowi wypięcia 12° pozostawia wystarczająco dużo miejsca, aby zawsze mieć kontrolę nad sytuacją między wpięciem a wypięciem. Oczywiście twardość wypięcia można również regulować i odczytywać na mechanizmie.
Szczególnie ważną cechą są 4 opcjonalne bolce, które są rozmieszczone wokół mechanizmu krokowego. Za ich pomocą można regulować siłę nacisku między butem a pedałem. Wystarczy włożyć szpilki i zablokować je na odpowiedniej wysokości, aż nacisk będzie idealnie dopasowany.
Pedał zapewnia długą żywotność dzięki zastosowaniu szerokiego łożyska stożkowego wewnątrz i zamkniętego łożyska kulkowego na zewnątrz, a także wielu uszczelek chroniących przed brudem i wilgocią.
Specyfikacja w skrócie:
Kompatybilny z SPD
Regulowana twardość zwalniania 4-12 Nm
Pływak 5°
Kąt wypięcia 12°
Regulowany nacisk między butem a pedałem za pomocą 4 opcjonalnych pinów
Kompaktowy pedał z dużą powierzchnią styku: szer. 67 mm, dł. 56 mm, wys. 13-17 mm
Uszczelnienie: łożyska igiełkowe i kulkowe, oba uszczelnione dwukrotnie
Waga: 354 g
Opracowane i przetestowane w Tyrolu/Austrii!
Instrukcja użytkowania pedałów Tatze
A) Podłączanie pedałów do korby
Prawy pedał podłącza się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a lewy pedał przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
1. lekko nasmarować gwinty pedałów.
2) Podłącz gwintowaną końcówkę do korby i dokręć pedał momentem 33 Nm za pomocą klucza imbusowego 6 mm.
B) W przypadku pedałów nożnych:
Montaż obudowy pedału nożnego - obudowy prawy i lewy są identyczne.
1) Lekko nasmarować gwinty śrub.
2) Użyć klucza imbusowego 4 mm.
2. użyj klucza imbusowego 4 mm, aby dokręcić obudowy do bagażnika.
3. dokręcić śruby momentem 7 Nm.
C) Podłączanie butów do pedałów
Regulacja docisku połączenia znajduje się na pedale. Aby wyregulować ciśnienie połączenia, użyj klucza imbusowego 3 mm.
1. zwiększenie docisku poprzez przekręcenie śruby zgodnie z ruchem wskazówek zegara (+) sprawi, że but będzie lepiej przylegał do pedału, ale utrudni wpinanie i wypinanie buta z pedału.
2) Zmniejszając nacisk, obracając śrubę w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (-), uzyskasz luźniejsze mocowanie buta do pedału, co ułatwi wpinanie i wypinanie buta z pedału.
3. Podłącz but do pedału, wciskając go w korpus pedału.
4.
4. odłącz but, przekręcając piętę (z dala od roweru). W krytycznej sytuacji but można również odłączyć w przeciwnym kierunku. Jeśli nie korzystałeś wcześniej z pedałów, poćwicz ich bezpieczne używanie. Upewnij się, że siła nacisku jest ustawiona na najniższym poziomie. Stań/siedź na rowerze, trzymając jedną stopę mocno na ziemi, a drugą ćwicz wpinanie i wypinanie buta z pedału. Po przećwiczeniu na miejscu udaj się w teren o mniejszym natężeniu ruchu i ćwicz wpinanie i wypinanie podczas powolnej jazdy, aż opanujesz ten ruch.
5) Jeśli stracisz równowagę podczas jazdy, but może nie odłączyć się automatycznie. Jeśli jesteś w stanie przewidzieć taką sytuację, odłącz but od pedału z wyprzedzeniem.
6. w przypadku bardzo dynamicznej jazdy może dojść do niezamierzonego odłączenia buta od pedału podczas gwałtownego ruchu pięty, co może spowodować upadek z roweru. Aby temu zapobiec, należy zwiększyć nacisk na sprzęgło do poziomu odpowiadającego umiejętnościom użytkownika.
WAŻNE! Nacisk powinien być taki sam na obu pedałach. Niski nacisk jest zalecany dla początkujących i rowerzystów, którzy potrzebują częstego wypinania butów (na przykład w dużym ruchu ulicznym). Śruby nie powinny być zbyt luźne ani zbyt mocno dokręcone. Zbyt mocne dokręcenie może spowodować uszkodzenie gwintów, a zbyt słabe dokręcenie może spowodować wypadnięcie śruby.
Szczegóły
- EAN: 9120106700053