Powrót do listy produktów
Produkt MC-FLY dodano do koszyka

Tatze MC-FLY

978,99 zł

pedały - MC-FLY - czarny

Producent: Tatze

978,99 zł

Opis

W zestawie etui, 10 szpilek i klucz!

Maksymalna wydajność przy minimalnej wadze!

MC-FLY z tytanową osią to najlżejszy pedał SPD do jazdy trailowej i enduro na rynku, zapewniający doskonały kontakt między pedałem a butem dzięki dużej powierzchni styku. Takie połączenie zapewnia maksymalną kontrolę nad rowerem.

MC-FLY jest kompatybilny z SPD, a dzięki 5° płynięciu zapewnia wystarczającą swobodę ruchów dla aktywnego stylu jazdy, a dzięki kątowi wypięcia 12° pozostawia wystarczająco dużo miejsca, aby zapewnić, że zawsze kontrolujesz sytuację między kliknięciem a wypięciem. Oczywiście twardość wypięcia można również regulować i odczytywać na mechanizmie.

Szczególnie ważną cechą są 4 opcjonalne bolce, które są rozmieszczone wokół mechanizmu krokowego. Za ich pomocą można regulować siłę nacisku między butem a pedałem. Wystarczy włożyć szpilki i zablokować je na odpowiedniej wysokości, aż nacisk będzie idealnie dopasowany.

Pedał zapewnia długą żywotność dzięki zastosowaniu szerokiego łożyska stożkowego wewnątrz i głębokiego łożyska kulkowego na zewnątrz, a także wielu uszczelek chroniących przed brudem i wilgocią. Specyfikacja w skrócie:
Kompatybilny z SPD
Regulowana twardość zwalniania 4-12 Nm
Pływak 5°
Kąt wypięcia 12°
Regulowany nacisk między butem a pedałem za pomocą 4 opcjonalnych pinów
Kompaktowy pedał z dużą powierzchnią styku: szer. 67 mm, dł. 56 mm, wys. 13-17 mm
Uszczelnienie: łożyska igiełkowe i kulkowe, oba uszczelnione dwukrotnie
Waga: 305g!!!

Opracowane i przetestowane w Tyrolu/Austrii!

Instrukcja użytkowania pedałów Tatze

A) Podłączanie pedałów do korby
Prawy pedał podłącza się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a lewy pedał przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
1. lekko nasmarować gwinty pedałów.
2) Podłącz gwintowaną końcówkę do korby i dokręć pedał momentem 33 Nm za pomocą klucza imbusowego 6 mm.

B) W przypadku pedałów nożnych:
Montaż obudowy pedału nożnego - obudowy prawy i lewy są identyczne.
1) Lekko nasmarować gwinty śrub.
2) Użyć klucza imbusowego 4 mm. 2. użyj klucza imbusowego 4 mm, aby dokręcić obudowy do bagażnika.
3. dokręcić śruby z momentem obrotowym 7 Nm.

C) Podłączanie butów do pedałów
Regulacja docisku połączenia znajduje się na pedale. Aby wyregulować ciśnienie połączenia, użyj klucza imbusowego 3 mm.

1. zwiększenie docisku poprzez przekręcenie śruby zgodnie z ruchem wskazówek zegara (+) sprawi, że but będzie lepiej przylegał do pedału, ale utrudni wpinanie i wypinanie buta z pedału.
2) Zmniejszając nacisk, obracając śrubę w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (-), uzyskasz luźniejsze mocowanie buta do pedału, co ułatwi wpinanie i wypinanie buta z pedału.
3) Podłącz but do pedału, wciskając go w korpus pedału.
4) Odłącz but, wciskając go w korpus pedału. 4. odłącz but, przekręcając piętę (z dala od roweru). W krytycznej sytuacji but można również odłączyć w przeciwnym kierunku. Jeśli pedały nie były wcześniej używane, należy poćwiczyć ich bezpieczne używanie. Upewnij się, że siła nacisku jest ustawiona na najniższym poziomie. Stań/siądź na rowerze, trzymając jedną stopę mocno na ziemi, a drugą ćwicz wpinanie i wypinanie buta z pedału. Po ćwiczeniach na miejscu udaj się w teren o mniejszym natężeniu ruchu i ćwicz włączanie i wyłączanie podczas powolnej jazdy, aż opanujesz ten ruch.
5) Jeśli stracisz równowagę podczas jazdy, but może nie odłączyć się automatycznie. Jeśli jesteś w stanie przewidzieć taką sytuację, odłącz but od pedału z wyprzedzeniem.
6. w przypadku bardzo dynamicznej jazdy może dojść do niezamierzonego odłączenia buta od pedału podczas gwałtownego ruchu pięty, co może spowodować upadek z roweru. Aby temu zapobiec, należy zwiększyć nacisk na sprzęgło do poziomu odpowiadającego umiejętnościom użytkownika.

WAŻNE! Nacisk powinien być taki sam na obu pedałach. Niski nacisk jest zalecany dla początkujących i rowerzystów, którzy potrzebują częstego odpinania butów (np. w dużym ruchu ulicznym). Śruby nie powinny być zbyt luźne ani zbyt mocno dokręcone. Zbyt mocne dokręcenie może spowodować uszkodzenie gwintów, a zbyt słabe dokręcenie może spowodować wypadnięcie śruby.

Szczegóły

  • EAN: 9120106700060